Oprah Winfrey



Rasanya, Oprah Winfrey merupakan salah seorang yang mempunyai kisah hidup yang paling penuh dengan onak dan duri cabaran yang akhirnya mengubah beliau kepada antara manusia terkaya dan berpengaruh dunia.

Beliau dibesarkan dengan keadaan yang penuh kesukaran. Anak kepada ibu bapa yang tidak berkahwin, kemudiannya bekerja sebagai orang gaji. Beliau dibesarkan di dalam keadaan yang penuh kemiskinan. Keluarganya sangat miskin sehingga pada zaman persekolahan beliau, Oprah sering diejek kerana baju yang dipakainya dibuat daripada guni ubi. Beliau juga merupakann mangsa kepada penderaan seksual yang beliau kongsikan di TV dalam salah satu rancangan beliau.

Semuanya berubah apabila beliau mula bekerja di salah sebuah radio tempatan yang menarik perhatian pengurus di radio tersebut terhadap minat dan kesungguhan yang ditunjukkan Oprah. Beliau kemudiannya mula mendaki perjalanan di dalam industri penyiaran yang kemudiannya membantu beliau mendapat tempat di beberapa radio yang lebih terkemuka dan akhirnya muncul di kaca TV hingga hari ini degan The Oprah Winfrey Show dan yang lain akhirnya menjadi sejarah.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: