Bill Gates


Merupakan salah seorang usahawan yang ternama di zaman kita. Manusia yang terkaya di dunia ini mempunyai nilai anggaran lebih 79 B USD. Bill Gates telah disenaraikan dalam manusia terkaya dunia sebanyak 16 tahun dari 21 tahun yang lalu.

Beliau yang merupakan pengasas sebuah syarikat software terbesar dunia, Microsoft, beliau juga merupakan salah seorang individu yang membawa perubahan besar kepada industri teknologi dan computer.

Bill Gates telah menunjukkan minat beliau terhadap pengaturcaraan komputer di usia yang muda lagi di mana beliau menggunakan sepenuh masa yang terluang mencipta software komputer dari unit yang di derma di sekolah beliau. Beliau seterusnya mencipta Microsoft dan membina satu sistem operasi Windows yang kini sangat popular.

Seperti usahawan-usahawan yang lain, beliau turut dikenali sebagai individu yang sangat pemurah dan banyak menderma. Bill Gates banyak menyumbang kepada beberapa institusi kebajikan yang membantu mengurangkan kadar kemiskinan, membantu meningkatkan kualiti penyeliaan kesihatan, dan juga taraf akademi.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: