J.K. Rowling


Nama yang sudah tidak asing lagi bagi kebanyakkan koleksi buku di kebanyakkan rumah sekarang. J.K. Rowling sebenarnya adalah antara usahawan yang melakarkan kisah kejayaan dan perubahan hidup secara 360 darjah.

Inspirasi mengeluarkan karya hebat beliau Harry Porter, timbul melalui satu fasa yang penuh dengan kedukaan dan kemiskinan sepanjang hidup beliau. Dalam tempoh 7 tahun J.K. Rowling menyiapkan buku tersebut, beliau hidup penuh dengan kemiskinan, bermula dengan kematian ibunya, kelahiran anak pertamanya, penceraian sehinggalah beliau berjaya menyiapkan karya unggul itu.

Selepas daripada enam sekuel kisah Harry Porter, J.K. Rowling mula menulis lebih banyak novel untuk santapan minda dewasa. Kisah beliau yang bermula dengan kehidupan berdasarkan wang perbelanjaan ehsan kerajaan negeri, kini merupakan antara “Perempuan Yang Paling Berpengaruh di Britain” adalah antara kisah keusahawan yang penuh inspirasi. Beliau berjaya mengubah hidup hasil kegigihan dan kesabaran menghadapi kesukaran selama beberapa tahun. Hasil jualan buku novel beliau hampir RM1.3B, J.K. Rowling kini dilihat di dalam carta orang terkaya di UK.

“ It is our choices, which show what we truly are, far more than our abilities " – J.K. Rowling
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: