Kisah Pokemon Go


Berapa lama masa yang diambil untuk mencipta kejayaan dalam sekelip mata? Sebab Yohanes Hanke beliau mengambil masa 20 tahun untuk merealisasikan Pokémon Go.

Minggu ini, app Pokémon Go telah pecah semua rekod, dengan 10 juta + muat turun dalam minggu pertama, lebih daripada Twitter dalam pengguna aktif setiap hari, dan pada masa pengguna biasa adalah lebih tinggi daripada Facebook, Snapchat, Instagram dan WhatsApp.

Bagaimana John Hanke membuat apa-apa kegilaan semalaman besar-besaran? Berikut adalah 10 kali dia menyamakan kedudukan pada masa hidupnya untuk mencapai Pokémon Pergi:

1st Level up: Pada tahun 1996, ketika masih seorang pelajar, John bersama mencipta MMO pertama (berbilang talian secara besar-besaran) yang dipanggil 'Meridian 59'. Dia menjual permainan untuk 3DO untuk berpindah ke semangat yang lebih besar: pemetaan dunia.

2nd Level up: Pada tahun 2000, John melancarkan 'Keyhole' untuk tampil dengan satu cara untuk menyambung peta dengan fotografi udara, dan mewujudkan, yang berkaitan GPS peta 3D udara yang pertama di dunia.

3 Level up: Pada tahun 2004, Google membeli Keyhole dan dengan bantuan John, bertukar Keyhole ke dalam apa yang kini 'Google Earth. Itulah apabila John memutuskan untuk memberi tumpuan kepada mewujudkan permainan berasaskan GPS.

4 Level up: John berlari pasukan Google Geo 2004-2010, mewujudkan Peta Google dan Google Street View. Pada masa ini, dia mengumpul satu pasukan yang kemudiannya akan mewujudkan Pokémon Go.

5 Level up: Pada tahun 2010, John melancarkan Niantic Labs mulanya dibiayai oleh Google untuk mewujudkan satu lapisan permainan di atas peta. John menjelaskan mengapa menamainya Niantic:
"The Niantic adalah nama sebuah kapal penangkapan ikan paus yang datang semasa tergesa-gesa emas dan oleh pelbagai keadaan berlarutan pantai. Ini berlaku dengan kapal-kapal lain juga. Selama ini, San Francisco pada dasarnya hanya dibina di atas ship- kapal ini. Anda boleh berdiri di atas mereka sekarang, dan anda tidak akan tahu. Oleh itu, idea ini bahawa ada perkara tentang dunia benar-benar sejuk tetapi walaupun ia adalah di Internet, ia adalah sukar untuk mengetahui apabila anda benar-benar di sana. "

6 Level up: Pada tahun 2012, John kemudian buat MMO pertama Niantic berdasarkan geo-, "kemasukan":
John menjelaskan: "Dalam kes aktiviti Ingress berlapis di atas dunia yang sebenar dan pada telefon anda Inspiration adalah bahawa ia adalah sesuatu yang saya selalu digunakan untuk berangan-angan tentang semasa saya berulang-alik berulang-alik dari rumah ke Google.."
"Saya sentiasa fikir anda boleh membuat permainan yang mengagumkan dengan menggunakan semua data Geo yang kita ada. Saya melihat telefon menjadi lebih dan lebih kuat, dan saya fikir masa yang akan datang bahawa anda boleh membuat permainan benar-benar hebat dunia sebenar dengan pengembaraan. "

7 Level up: Pada tahun 2014, Google dan Pokémon Syarikat kerjasama untuk jenaka Hari April Fool, yang membolehkan penonton untuk mencari makhluk Pokémon pada peta Google. Ia adalah hit virus, dan mendapat John memikirkan idea yang boleh bertukar menjadi permainan sebenar.

8 Level up: John memutuskan untuk membina Pokémon Pergi ke pengguna-dijana titik pertemuan dicipta oleh pemain Ingress, dan yang paling popular ialah Pokéstops dan gimnasium dalam Pokémon Pergi:
Sebagai John berkata, "Pokéstops diserahkan oleh pengguna, jadi jelas mereka adalah berdasarkan kepada di mana orang pergi. Kami mempunyai asasnya dua setengah tahun untuk pergi ke semua tempat-tempat di mana mereka fikir mereka akan dapat bermain Ingress, jadi ia adalah beberapa tempat yang jauh . Terdapat portal di Antartika dan Artik, dan mata terbanyak di antaranya. "

9 Level up: John dibangkitkan $ 25 juta daripada Google, Nintendo, Pokémon Syarikat dan pelabur lain dari Disember 2015 hingga Februari 2016 untuk membangunkan satu pasukan 40 + untuk melancarkan Pokémon pusingan tahun ini.

Fasa 10: John dan pasukannya melancarkan Pokémon Go pada 6 Julai di Amerika Syarikat, Australia dan New Zealand. Sejak dilancarkan, harga saham Nintendo telah meningkat $ 12 bilion, dan aplikasi yang telah menjana lebih daripada $ 2 juta bagi setiap hari dalam pembelian di-app, menjadikannya fenomena dalam sekelip mata.
kejayaan dalam sekelip mata Pokémon Go John Hanke mengambil masa 20 tahun untuk mencipta.

Sepanjang 20 tahun ini, sementara dia mempunyai visi besar permainan di seluruh dunia, dia tidak tahu apa bentuk ia akan mengambil masa. Pada setiap langkah, dia hanya memberi tumpuan kepada tahap seterusnya beliau sehingga.
Pada setiap peringkat baru, dia mempunyai kuasa baru, ahli pasukan baru, dan item baru dalam inventori dia ...

Adakah anda, seperti John, menjaga perjalanan keusahawanan anda sendiri sebagai MMO besar?
Pastikan akhir di dalam fikiran, tetapi tumpuan hari itu meratakan.
Di setiap peringkat, membangunkan kuasa anda, pasukan anda, dan nasib anda.
Dan tahu ia memerlukan banyak peringkat untuk memenangi permainan.

"Ia mengambil masa 20 tahun untuk membuat satu kejayaan dalam sekelip mata." ~ Eddie Cantor
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: