Motivasi Yusra Mardini


Bagaimana sukar adalah perjalanan anda? Setahun yang lalu, 17 tahun Yusra Mardini telah terperangkap dalam perahu kecil yang pecah dengan 20 pelarian Syria di Turki dan Greece.
Menghadapi kematian kerana ramai yang gagal untuk membuat lawatan itu, dia dan kakaknya melompat di dalam air dan berenang bot sepanjang jalan ke tanah, menjimatkan semua orang di atas kapal (hampir semua yang tidak boleh berenang).

Cerita ini boleh berakhir di sana, tetapi - benar-benar - hari ini Yusra akan mewakili tiada negara, tiada bendera dan tiada lagu kebangsaan, apabila ia masuk ke dalam Stadium Olimpik untuk bersaing sebagai atlet Olimpik sebagai sebahagian daripada pertama Olimpik Fugitive Squad.

Jika anda kehilangan segala-galanya - rumah anda, keluarga anda, negara anda ... Adakah anda berhenti di hidup? Adakah anda meletakkan rendah dan membina semula? Atau mungkin - seperti Yusra - pergi semua dalam dan membuat pendirian untuk kebesaran anda?
Pada tahun 2012, rumah keluarga musnah dalam Daraya Yusra Massacre, apabila tentera Assad membunuh beratus-ratus rakyat sendiri di rumah mereka.

Bagi tempoh tiga tahun akan datang, Yusra dan keluarganya cuba untuk kembali ke keadaan biasa, tetapi sekolah telah dibatalkan hampir setiap minggu "atau menembak seseorang, dan kemudian anda perlu untuk menjalankan."

Jadi Yusra dan kakaknya membuat tawaran untuk melarikan diri - telah diseludup ke pantai Turki menaiki sebuah bot kecil menuju ke Greece. Sebagai Mardini ingat, "Terdapat 200, 300 orang di sana, semua orang menunggu sehingga tiada polis di danau itu, sehingga mereka boleh pergi."
Yusra enjin kotor sesak meninggal dunia dalam tempoh 20 minit meninggalkan.
Hanya empat bot boleh berenang, tetapi kedua-dua lelaki yang melonjak Yusra dan kakaknya tidak lama lagi berputus asa. Yusra berkata, "Saya fikir, apa? Saya perenang, dan saya akan mati di dalam air pada akhirnya?"

Ia terpulang kepada kedua-dua kanak-kanak perempuan untuk menjaga akan untuk tiga setengah jam akan datang: ". Budak kecil disimpan melihat saya, takut, jadi saya melakukan semua ini muka lucu"
Mereka berjaya Lesbos, kemudian diseludup melalui Serbia ke Hungary, Austria dan akhirnya, Jerman - di mana beliau menghabiskan musim sejuk beratur untuk hari pada satu masa untuk mendapatkan kertas suaka.

Jadi, bagaimana dia berakhir di Sukan Olimpik? Yusra berkata, "Saya masih ingat segala-galanya ... Saya tidak pernah lupa. Tetapi ia adalah perkara yang benar-benar menolak saya untuk melakukan lebih banyak dan banyak lagi. Tangisan di sudut, ia hanya tidak saya."
Dia terus semangat untuk berenang, dan menyertai kelab renang tempatan di Berlin, di mana dia telah dilihat oleh bakat Pasukan Kebangsaan dan IOC. Beliau memutuskan untuk membuat tawaran untuk Sukan Olimpik walaupun tidak mempunyai negeri untuk bersaing, dan juga bernilai 100m gaya bebas dan 100m kuak kupu-kupu.

Now - satu tahun selepas berenang dia di Laut Aegean - Yusra bersaing dalam Sukan Olimpik di Rio sebagai sebahagian daripada 10 atlet yang pertama Pasukan Olimpik Pelarian.
Beliau akan berada di Stadium malam ini, untuk majlis perasmian itu, berkata, "Saya mahu menunjukkan kepada semua orang bahawa, selepas sakit, selepas ribut, pada hari berikutnya adalah tenang. Saya mahu memberi inspirasi kepada mereka untuk melakukan sesuatu yang baik dalam kehidupan mereka. "

Walau bagaimanapun perkara yang sukar mendapatkan, ingat ia adalah masa yang sukar untuk membuat anda lebih sukar.

Oleh itu, jika anda telah memilih untuk tenggelam atau berenang, dan berenang.
Pierre de Coubertin, pengasas Sukan Olimpik moden, berkata kira-kira permainan: "Apa yang penting dalam kehidupan tidak kemenangan, tetapi perjuangan."

Yusra berkata: "Mesej saya dalam sukan ini: Jangan sekali-kali berputus asa."
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: