PETUA MENCANTIKKAN BIBIR


Bibir yang merah membuatkan seseorang itu kelihatan cantik dan manis bila tersenyum. Tetapi tidak semua orang yang mempunyai bibir yang indah kemerahan. diantara faktor bibir menjadi gelap ialah penggunaan lipstik dengan bahan yang tidak disyorkan, minum teh atau kopi dan merokok. Jadi, bagaimanakah memerahkan bibir yang kehitaman sehinggan kelihatan lebih indah dipandang mata?

Petua mencantikkan bibir

1. sebelum tidur, sapu jus lemon dan madu pada bibir. jus lemon merupakan pemutih alami yang mengandungi gilserin yang baik untuk meningkatkan kesihatan kulit. Sedangkan madu bermanfaat untuk melembapkan kulit. Amalkan selalu, bibir akan kelihatan merah seperti memakai gincu.

2. Belah tomato menjadi 2 bahagian. Sapukan hirisan tomato ke bibir anda selama 10-15 minit. Lakukan rutin 2-3 kali sehari selama seminggu. Bibir anda akan menjadi halus dan bebas dari pecah-pecah.

3. Mengambil buah-buahan segar, bibir akan kelihatan segar tanpa perlu memakai pelembap

Sumber: hairul.com
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: