Syarikat gergasi atas talian


Uber, syarikat teksi terbesar di dunia memiliki tiada kenderaan.
Airbnb, pembekal penginapan terbesar di dunia memiliki sebarang hartanah.
Facebook, pembekal media yang paling popular di dunia mencipta kandungan tidak.
Instagram, syarikat gambar yang paling berharga, menjual tiada kamera.
Netflix, rangkaian televisyen yang paling pesat berkembang, meletakkan tiada kabel.
Alibaba, peruncit yang paling berharga di dunia tidak mempunyai inventori.
Kesemua enam sedang membina rangkaian pelanggan dan perisian berskala - bukan rangkaian kilang dan perkakasan clunky. Kesemua enam tumpuan kerana tidak pengalaman pelanggan peribadi pengeluaran besar-besaran. Kesemua enam menarik lebih ramai pelanggan baru dari perkataan-of-mulut daripada pemasaran mahal. Kesemua enam telah terganggu industri mereka pada skala global.
Tiada seorang pun daripada enam syarikat wujud 20 tahun yang lalu.
Bagaimana anda boleh memikirkan semula model perniagaan anda sendiri - dan industri - hari ini?
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: