Nelson Mandela



Jawatan lebih awal dengan cerita yang dikemaskini - The pelik, masa yang sedikit ganjil apabila saya bertemu Nelson Mandela ...

Nelson Mandela meninggal dunia pada usia 95 tahun. Ia adalah dua belas tahun yang lalu ketika saya bertemu Mr Mandela secara tidak sengaja. Ia adalah pelik, peluang bertemu di langit yang mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan rama-rama, dan malaikat. Berikut adalah apa yang berlaku ...

Saya berada di barisan masuk ke pesawat Aer Lingus dari London ke Dublin. Mengapa ia mengambil begitu lama untuk mendapatkan di atas kapal? Apabila saya masuk ke dalam kabin pesawat itu ia menjadi jelas mengapa. Nelson Mandela sedang duduk di tempat duduk 1C. Beliau sedang dalam perjalanan ke Sukan Olimpik Khas Semua orang berhenti kerana mereka lulus dia mengangguk dan merenung.

Saya duduk di tempat duduk 4A. "Betapa besar ini?" Saya fikir, "Berapa banyak orang mendapat untuk berada di pesawat yang sama seperti Nelson Mandela?" Semua orang menaiki, pesawat itu berlepas terminal dan kerana ia bergolek ke arah landasan pemikiran lain terlintas di fikiran saya. "Berapa ramai orang mempunyai peluang untuk mempunyai perbualan dengan Nelson Mandela, dengan tidak di mana untuk dia pergi selama satu jam?"

Saya memutuskan saya akan pergi dan berbual dengan dia. Kami mengambil kira, dan segera saya mempunyai rama-rama dalam perut saya. Bagaimana jika saya pergi ke berbicara kepadanya dan dia hanya ketawa pada saya? Bagaimana jika pengawalnya mencampakkan saya ke tanah di hadapan semua orang? Bagaimana jika saya membuat bodoh diri saya di hadapan semua penumpang?

Perkhidmatan makan tengah hari datang dan saya menunggu untuk dulang yang akan dibersihkan. Mr Mandela sedang membaca akhbar itu. Sebagai dibersihkan dulang saya mengambil masa yang untuk bangun dan berjalan sehingga berturut-turut beliau - sebelum dia mempunyai masa untuk meletakkan mejanya jauh supaya dia tidak dapat melepaskan diri walaupun dia mahu ...

Semua mata di dalam kabin belakang saya adalah pada saya. Seperti yang saya telah dekat, pengawal peribadi beliau mula naik. Mr Mandela melihat Aku memberi isyarat kepada pengawal tubuhnya duduk. Saya membongkok ke bawah di sebelah beliau di lorong jadi saya ketinggian yang sama dengan dia, dan saya memperkenalkan diri saya. "Hello, Encik Mandela. Saya Roger Hamilton dan saya telah diterbangkan dari Singapura "kata saya.

"Singapura! Salam saya kepada Lee Kuan Yew "katanya dengan senyuman, seolah-olah Bapa Pengasas Singapura adalah kawan baik saya. Saya beritahu dia sebab saya telah datang untuk bertanya khabar kerana dia adalah inspirasi kepada saya, dan bahawa saya telah melakukan hidup saya untuk menyokong usahawan - bahawa saya telah ke Afrika Selatan baru-baru ini dan menghabiskan masa dengan usahawan sosial di sana.

Kami mendapat ke dalam perbualan mengenai bagaimana semangat keusahawanan boleh memberi orang berharap kepada manusia dan mengeluarkan mereka daripada kemiskinan. Beliau bercakap mengenai apa yang dilihatnya berlaku di Afrika Selatan. Saya bercakap mengenai apa yang saya lihat di seluruh Asia. Saya mula untuk menghentikan membimbangkan dia hanya bersikap sopan dan menjadi sedar betapa masa ini dia sedang, maka saya menjadi lebih hadir juga. Saya rasa kita bercakap untuk mungkin dua puluh atau tiga puluh minit. Saya kehilangan trek masa.

Pada akhir perbualan kami, saya bertanya kepadanya jika saya boleh hubungi dia ketika saya datang di Afrika Selatan. Dia ketawa dan menghalakan penumpang sesama di 1A Seat, Zelda La Grange, pembantu peribadinya, dan berkata, "Berbicaralah kepada bos." Dia menyambung lagi, "Tetapi anda masih muda dan kacak, jadi ia tidak seharusnya menjadi masalah. Hanya membeli dia minum. "

Zelda tersenyum dan melewati kad perniagaan beliau, dan saya berjalan kembali ke tempat duduk saya. Semua orang menonton kepulangan saya seperti saya telah entah bagaimana telah direnjiskan dengan debu dongeng sihir dan telah diberikan kuasa-kuasa besar baru dengan lelaki dalam 1C.

Saya memang tidak takut hanya menghampiri orang-orang yang saya melihat ke atas untuk. Rama-rama dalam perut saya sentiasa akan menghalang saya daripada walaupun naik dan berkata "hello". Itulah pertemuan dengan Nelson Mandela, dan bagaimana dia menjawab, menimbulkan rasa takut saya terpaksa memenuhi pembuat perubahan terkemuka dunia - atau sesiapa sahaja yang baru, dalam hal ini - di belakang saya. Dia mempunyai kesan ke atas orang lain juga - menghubungkan anda kepada diri anda yang lebih besar.

Ia tidak bermakna saya tidak masih mendapat rama-rama apabila bertemu dengan orang baru. Ia hanya bermakna apabila saya rasa rama-rama dalam perut saya sekarang, saya fikir mereka tidak seperti rama-rama tetapi sebagai peri yang terdapat, menunggu untuk taburkan debu dongeng. Atau mungkin malaikat.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: