10 Cara Membina Keusahawanan:



# 1 - Jangan memulakan sebuah syarikat untuk wang. Memulakan sebuah syarikat untuk misi dan wang itu akan mengikuti.

# 2 - Jangan berfikir kecil dan mula besar. Perkara yang besar dan mula kecil.

# 3 - Jangan menjual kepada orang yang anda tidak suka, produk mereka tidak perlu. Cari orang yang anda suka, dan berkhidmat kepada mereka apa yang mereka perlukan.

# 4 - Jangan bertanya "bagaimana saya boleh membuat wang". Bertanya "bagaimana saya boleh membantu orang lain membuat wang".

# 5 - Jangan mencari satu pasukan untuk bekerja untuk anda. Mencari satu pasukan yang anda mahu untuk bekerja.

# 6 - Jangan tanya "apa yang perlu saya lakukan". Tanya "Apakah yang perlu saya untuk membantu orang lain yang perlu dilakukan."

# 7 - Jangan mengukur kekayaan anda dengan kuantiti wang. Mengukurnya dengan kualiti masa.
# 8 - Tidak mempunyai "strategi keluar" di mana anda menang apabila anda menamatkan. Mempunyai "masukkan strategi" di mana anda menang apabila anda bermula.

# 9 - Jangan menetapkan matlamat untuk mencapai matlamat. Tetapkan matlamat supaya anda boleh menjadi orang yang anda perlu untuk mencapai matlamat tersebut.

# 10 - Jangan mendaki gunung supaya dunia dapat melihat anda. Mendaki gunung supaya anda boleh melihat dunia.

"Ia tergolong dalam ketidaksempurnaan semua manusia bahawa manusia hanya boleh mencapai hasratnya dengan melalui lawannya." ~ Soren Kierkegaard
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: