ntrepreneur bukan larian pecut. Ia adalah maraton.



# 10 - Komitmen: Anda lebih baik benar-benar, benar-benar, benar-benar mahu melakukannya.
Oliver Samwer disenaraikan kualiti ini seorang usahawan pada tahun 1999 ketika berusia 27 tahun.
Beliau menyenaraikan mereka selepas menemuramah 100 usahawan di Silicon Valley pada tahun 1990, dan diterbitkan mereka dalam sebuah buku kecil, "Startups Paling Berjaya Amerika"

Beliau kemudian mengambil keputusan untuk meletakkan apa yang dia belajar untuk ujian, dan dengan segera selepas penerbitan buku beliau kembali ke Jerman dan menubuhkan syarikat pertamanya dengan kedua saudaranya. Dalam masa 100 hari selepas pelancarannya, eBay membeli syarikatnya, Alando, untuk $ 43 juta.

Beliau kemudian menubuhkan syarikat telefon mudah alih, Jamba !, yang Verisign dibeli untuk $ 273,000,000.

Menyedari satunya perkara yang menghalang mereka telah saiz wawasan mereka, Oliver dan kedua saudaranya, Alexander dan Marc, kemudian menubuhkan Rocket Internet pada tahun 2007 (hanya 8 tahun selepas menulis bukunya) menjadi 'Venture Builder' - dan dibina di atas 100 syarikat di lebih 110 buah negara. Hari ini, Rocket Internet adalah bernilai lebih 3 bilion euro ($ 3.5 bilion), dan ketiga-tiga adik-beradik adalah jutawan.

Oliver berkata "Kami tidak Einstein. Kami Bob Builder ". Dia mengkaji idea-idea yang sedia ada, dan menyerahkan mereka ke dalam sebuah buku. Dia mengkaji model perniagaan yang sedia ada, dan menyerahkan mereka ke dalam berbilion-bilion dolar perniagaan, berkata: ". Satu model perniagaan yang sedia ada dalam pasaran yang baru adalah lebih berjaya daripada model perniagaan baru dalam pasaran yang sedia ada"

Oliver mengambil mereka 10 kualiti yang dia belajar, dan hidup mereka.

Apa yang anda boleh lakukan, dengan mengambil sama 10 kualiti usahawan, dan menggunakan mereka untuk perjalanan anda?
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: