12 Peraturan Mark Cuba untuk Startups melalui Usahawan - My 5 kegemaran atas:



Peraturan 05: Tahu kecekapan teras anda dan memberi tumpuan untuk menjadi hebat pada mereka

Peraturan 12: Membuat menyeronokkan kerja untuk pekerja

Peraturan 09: Simpan organisasi rata

Peraturan 01: Jangan memulakan syarikat melainkan jika ia adalah satu obsesi dan sesuatu yang anda suka

Peraturan 02: Jika anda mempunyai strategi keluar, ia tidak obsesi
Kedua-dua lepas echo komen Jeff Bezo untuk Peter Diamandis pada tentera upahan dan pendakwah:
"Ia amat sukar untuk menangkap sesuatu yang semua orang sudah tahu panas. Sebaliknya, meletakkan diri anda dan tunggu gelombang untuk datang kepada kamu. Oleh itu, maka kamu berkata: Letakkan diri saya di mana? Tempatkan diri anda dengan sesuatu yang boleh menarik rasa ingin tahu anda, sesuatu yang anda ' semula dakwah tentang.

Saya memberitahu orang ramai bahawa apabila kita mengambil alih syarikat, saya sentiasa cuba untuk memikirkan: Adakah orang ini yang mengetuai syarikat ini seorang mubaligh atau upahan? dakwah itu sedang membina produk dan membina perkhidmatan ini kerana mereka suka pelanggan, kerana mereka suka produk ini, kerana mereka suka perkhidmatan. upahan itu sedang membina produk atau perkhidmatan supaya mereka boleh flip syarikat itu dan membuat wang.

Salah satu paradoks besar adalah bahawa para mubaligh akhirnya membuat lebih banyak wang daripada tentera upahan anyway. Dan jadi memilih sesuatu yang anda sukai, itulah nombor satu sekeping saya nasihat. "
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: