4 Perkara yang Menyebabkan 79% Perniagaan Gagal


# 1 - Membina sesuatu yang tiada siapa yang mahu (36%)
# 2 - Menyewa kurang (18%)
# 3 - Kekurangan tumpuan (13%)
# 4 - Gagal untuk pasaran & jual (12%)

Bagaimana untuk mengelakkan terbaik kegagalan ini:
# 1 - Sentiasa bermula dengan pelanggan, tidak produk. Dapatkan kumpulan kumpulan / pengguna beta anda pelanggan dan bekerjasama dengan mereka untuk menyampaikan apa yang mereka suka. Orang akan membayar anda untuk melakukan apa yang mereka suka, tidak hanya melakukan apa yang anda suka.

# 2 - Outsource kepada pakar-pakar yang menguruskan diri, bukan pekerja yang perlu diuruskan. Mengambil orang yang membolehkan anda melakukan lebih daripada apa yang anda terbaik, bukan orang-orang yang membawa anda jauh dari bakat anda kerana mereka perlu diuruskan.

# 3 - Sebaik sahaja peluang mula berkembang, tidak mendapat defocused. Apa-apa yang tidak menambah kepada pengalaman pelanggan anda tidak bernilai lakukan.

# 4 - Jangan gagal dengan mempunyai produk yang hebat yang tiada siapa yang tahu tentang. Jangan bergantung kepada orang lain untuk menjual produk anda sehingga anda mempunyai lebih banyak jualan daripada anda boleh mengendalikan. Jangan membuat jualan dengan menutup pelanggan. Buat pembeli dengan membuka hubungan.

# 5 - Lebih daripada semua di atas, memaksimumkan kegagalan yang membawa anda (ujian dan pengukuran) dan mengelakkan kegagalan yang tenggelam anda (apabila anda kehabisan wang dan masa). Gagal ghairah dan gagal sering, pendapatan dan pembelajaran dengan setiap kegagalan, jadi ia adalah anda yang menyimpan gagal (dan pembelajaran) dan tidak syarikat anda!
"Risiko yang paling besar adalah tidak mengambil sebarang risiko .. Dalam dunia yang sedang berubah dengan cepat, satu-satunya strategi yang dijamin untuk gagal tidak mengambil risiko."
~ Mark Zuckerberg
Dan ...
"Jangan sekali-kali, mahu , mahu berputus asa."
~ Winston Churchill
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: