Top 12 Tips Richard Branson untuk Usahawan:


Minggu ini, Richard menjual Virgin Amerika untuk Alaska Airlines pada $ 2 bilion perjanjian - kurang daripada 10 tahun, setelah ia melancarkan syarikat penerbangan itu. Walaupun selepas menjualnya, dia masih akan terus mendapat pendapatan dengan pelesenan jenama Virgin kepada syarikat.

Ini merupakan satu lagi perjanjian bilion dolar yang Richard Virgin Group telah dicapai ketika mana dia menghabiskan lapan bulan pertama tahun ini di Pulau Necker, di mana saya telah menghabiskan beberapa minggu dengan dia sejak beberapa tahun yang lalu (di sini berpakaian seperti Pirates pada super beliau kapal layar, yang Necker Belle).

Apa yang diperlukan untuk berfikir lebih seperti Richard? Berikut adalah senarai saya Top 12 Tips beliau bahawa saya telah menggunakan - dan mengesyorkan anda menggunakan - untuk menjadi usahawan yang lebih bijak:

Tip # 1 - Mendengar lebih daripada anda bercakap. Tiada siapa yang tahu apa-apa dengan mendengar mereka bercakap.

Tip # 2 - Tiga langkah untuk kejayaan: Sewa bakat yang besar, memberi mereka alat untuk berjaya, dan keluar dari jalan.

Tip # 3 - orang Keretapi cukup baik sehingga mereka boleh meninggalkan, melayan mereka dengan baik supaya mereka tidak mahu.

Tip # 4 - Hanya dengan menjadi berani bahawa anda mendapatkan mana-mana sahaja. Jika anda seorang pengambil risiko, maka seni ini adalah untuk melindungi arah bawah. Yang berani mungkin tidak hidup selama-lamanya - Tetapi berhati-hati tidak tinggal sama sekali.

Tip # 5 - Mempunyai keberanian. Keberanian adalah apa yang diperlukan untuk berdiri dan bersuara; keberanian juga apa yang diperlukan untuk duduk dan mendengar.

Tip # 6 - Saya tidak pernah mendapatkan akauntan sebelum saya memulakan perniagaan. Ia selesai pada perasaan usus, terutamanya jika saya boleh melihat bahawa mereka mengambil mickey daripada pengguna.

Tip # 7 - Anda tidak belajar berjalan melalui kaedah-kaedah berikut. Anda belajar dengan melakukan, dan oleh terjatuh. Satu perkara yang pasti dalam perniagaan. Anda dan semua orang di sekeliling anda akan membuat kesilapan.

Tip # 8 - Tidak ada perkara yang lebih besar anda boleh lakukan dengan hidup anda dan kerja anda daripada mengikuti hawa nafsu anda - dengan cara yang berfungsi di dunia dan anda. Sebaik sahaja sesuatu yang berhenti menjadi menyeronokkan, saya fikir ia adalah masa untuk bergerak ke atas. Hidup ini terlalu singkat untuk tidak bahagia.

Tip # 9 - Fun adalah teras daripada cara yang saya suka untuk menjalankan perniagaan dan ia telah menjadi kunci kepada segala-galanya yang saya lakukan dari awal lagi. Lebih daripada apa-apa unsur yang lain, menyeronokkan adalah rahsia kejayaan Dara.

Tip # 10 - Jika seseorang menawarkan anda peluang yang luar biasa tetapi anda tidak pasti anda boleh melakukannya, berkata ya - maka belajar bagaimana untuk melakukannya kemudian!

Tip # 11 - Saya sentiasa percaya bahawa satu-satunya cara untuk mengatasi krisis tunai tidak mengecut tetapi untuk cuba mengembangkan daripada itu.

Tip # 12 - Untuk usahawan yang berjaya, ia boleh bermakna kekayaan melampau. Tetapi dengan kekayaan melampau datang tanggungjawab yang melampau. Dan tanggungjawab saya adalah untuk melabur dalam mewujudkan perniagaan baru, mewujudkan peluang pekerjaan, kerja orang, dan untuk meletakkan wang selain untuk menangani isu-isu di mana kita boleh membuat perbezaan.

Yang mana satu atau lebih daripada anda boleh mula mengamalkan hari ini?

Dan hingga akhir, saya akan menambah tip saya sendiri untuk senarai ini - mengambil masa yang setiap tahun untuk berhubung dengan model peranan yang memberi inspirasi kepada anda dan, dalam kata-kata Richard, "Dengar. Ia membuat anda bunyi lebih bijak. "
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: