CARA 'JERUNG' BESAR BERFIKIR


Bagaimana usahawan besar sentiasa menguruskan untuk memberi lebih daripada yang mereka ambil, dan masih berakhir dengan lebih? Dengan mengetahui perbezaan antara sumber yang terhad dan sumber keusahawanan.

Apabila anda berkongsi sumber yang terhad, anda berakhir dengan kurang. Berkongsi wang anda, dan anda berakhir dengan kos yang rendah. Berkongsi masa anda, dan anda berakhir dengan masa yang kurang.

Apabila anda berkongsi sumber keusahawanan, anda berakhir dengan lebih. Kongsi idea anda yang terbaik, dan idea akan berkembang seperti orang lain menambah kepadanya. Kongsi sambungan anda dan hubungan anda berkembang dalam kekuatan dan saiz. Sebaliknya, sumber keusahawanan anda boleh dijual beli untuk sumber yang terhad dan dalam masa yang anda akan mempunyai masa dan wang yang anda perlukan - untuk diri sendiri atau untuk memberikan.

Anda visi, misi, kepercayaan, reputasi, semangat, kekuatan, keazaman, tanggungjawab, pengalaman, kebijaksanaan, kebahagiaan, penjagaan dan kasih sayang adalah semua sumber keusahawanan di mana lebih banyak anda berkongsi mereka, lebih banyak mereka membesar.

Walaupun kerajaan memberi tumpuan pada berebut dunia yang semakin mengecil sumber yang terhad, usahawan memberi tumpuan pada perkongsian dan berkembang seluruh dunia baru sumber yang banyak.

Fokus pada sumber yang terhad, dan anda tidak akan mempunyai cukup. Fokus pada sumber keusahawanan anda dan anda akan sentiasa mempunyai lebih daripada cukup.

sumber anda adalah seperti lilin. Fokus pada lilin, dan anda akan sentiasa berada dalam kekurangan di mana lebih banyak anda memberi, yang kurang anda mempunyai. Fokus pada api, dan anda akan sentiasa berada dalam kelimpahan, di mana ia kos apa-apa lilin untuk menyalakan lilin lain.

(Dan jika kita masing-masing menjaga orang lain lampu, ia hanya menunggu masa sebelum kita menyala dunia).
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: