3 CARA MUDAH HILANGKAN WHITEHEAD & BLACKHEAD


CARA 1 : Sapukan Tomato Semalaman

Tomato mempunyai sifat antiseptic yang sangat effective untuk bersihkan liang bulu roma yang tersumbat. Sekaligus hilangkan blackhead yang degil. Caranya mudah je. Hanya perlu hancurkan tomato dan ambil jusnya dan sapuka ke muka macam mask. Fokus pada hidung dan muka yang memang ada blackhead. Kalau boleh biarkan semalaman dan tidur. Mask ini akan keringkan blackhead dan akan jadikan blackhead tu jatuh sendiri secara semulajadi.

CARA 2 : Gunakan Lemon dan Garam

Lemon juga mengandungi sifat antiseptic dan antioksidan. Ia agak berasid, jadi perlulah ianya dicairkan terlebih dahulu dengan air supaya tak memedihkan muka. Campurkan dengan sedikit garam untuk jadikan ia lebih berkesan. Sapukan pada kulit dan wajah yang ada blackhead. Biarkan ianya kering semalaman dan esoknya, bersihkan dengan air suam. Garam, dan lemon merupakan kombinasi hebat untuk mengeringkan blackhead. Kesannya agak cepat dan akan rasa blackhead berkurang. Kulit pun akan jadi lebih bersih dan glowing.

CARA : Gunakan Telur dan Madu

Yang ini lebih kepada mask paste. Caranya pun mudah, hanya campurkan putih telur dan madu. Sapukan pada muka, focus pada kawasan yang banyak blackhead & whitehead. Biarkan kering selama 30 minit. Bilaskan mask muka ini menggunakan air suam. Cara ini memang akan hilangkan blackhead terus. Muka akan lebih bersih dan berseri selepas rawatan semulajadi.

Selamat Mencuba ^_^
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: