Cetusan Idea Uber


Berikut adalah tweet Travis Kalanick dihantar pada Januari 2010. balasan daripada Ryan Graves berlaku 3 minit kemudian. tweet yang bernilai lebih daripada satu bilion dolar.

Januari 2010 ialah bulan Travis telah melakukan ujian berjalan dengan 3 kereta di New York untuk aplikasi mudah alih yang dia dan rakannya, Garrett Camp, baru sahaja diwujudkan.

Mereka telah memutuskan ia adalah masa untuk memulakan sebuah syarikat di seluruh aplikasi dan, memerlukan untuk mencari seorang Pengurus Besar untuk menjalankannya, Travis mengambil untuk Craigslist dan Twitter mencari orang yang tepat.

balasan Ryan untuk Travis datang sebagai dia sedang mencari sesuatu yang baru. Beliau mempunyai beberapa pengalaman di GE, dan telah bekerja untuk Foursquare untuk sementara secara percuma selepas syarikat itu menolaknya pekerjaan. Dia telah bersedia untuk peluang baru - dan mengambil peluang dengan tweet ini.

Travis menjawab kembali, mereka bertemu, mereka memukul off, dan Ryan menyertai Travis dan Garrett pada 1 Mac sewa pertama mereka.

Dengan syarikat baru mereka bermula, mereka bertiga kemudian menjemput semua rakan-rakan mereka untuk demo produk dan mereka secara rasmi dilancarkan di San Francisco hanya 3 bulan kemudian pada 31 Mei.

Itu adalah lima tahun lalu.
Minggu ini, pasukan itu yang bermula dengan tweet yang telah membina syarikat mereka, Uber, menjadi sebuah syarikat yang kini bernilai lebih $ 60 bilion (mereka hanya mengumumkan satu lagi pusingan pembiayaan sebanyak $ 2 bilion minggu ini http://bit.ly/ubers- next-2-bilion).
Hari ini, Travis dan Ryan ialah lebih dari $ 6 bilion, dan bahawa tweet dari Ryan (yang hari ini adalah Ketua Uber Operasi Global) memulakan perjalanan yang yang telah menjadikan dia jutawan hari ini juga.

Bagaimana anda menggunakan Facebook, Twitter, LinkedIn dan Youtube hari ini?
Sebagai dinding kandungan? Sebagai alat penyiaran?
Atau, seperti Travis dan Ryan, sebagai satu cara untuk mencari sumber-sumber, sambungan dan peluang yang anda perlukan apabila anda memerlukannya?
Bergantung kepada bagaimana anda menggunakannya, media sosial boleh membuat anda berasa selain dari semua orang, atau satu langkah kepada sesiapa.
Ia boleh mengatasi anda, atau memberi kuasa kepada anda.
Ia boleh menjadi pembuang masa, atau penjimat masa.
"Jangan sekali-kali mengelirukan gerakan dengan tindakan."
~ Benjamin Franklin

Apa yang anda perlukan atau yang anda boleh membantu hari ini? Ia mungkin hanya tweet jauhnya.
Sudah tentu, tidak ada janji yang satu sambungan atau tweet akan menyebabkan anda membuat satu bilion dolar atau memberi kesan satu bilion nyawa.
Tetapi tidak ada janji ia tidak akan sama ada.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: