Melanie Perkins


Bagaimana anda skala permulaan kepada lebih $ 300 juta dalam nilai dalam 3 tahun? Itulah yang 27 tahun Melanie Perkins telah dilakukan dengan permulaan Australianya, canva.com. Syarikat itu hanya dibangkitkan $ 15.000.000 pada minggu ini, dua kali ganda penilaian kepada $ 345,000,000.
Berikut adalah lima langkah-langkah mudah-tetapi-tidak-begitu-mudah dia mengambil ke sana:

1) MENYELESAIKAN MASALAH ANDA
Semasa belajar reka bentuk grafik di Universiti pada tahun 2007, Melanie berbanding perisian reka bentuk grafik yang sukar dia gunakan untuk memudahkan media sosial: "Ia adalah benar-benar kompleks dan sukar, dan ia akan mengambil masa keseluruhan semester untuk hanya belajar di mana butang berada di perisian. pada masa yang sama Facebook telah mengambil kira, dan ia adalah begitu mudah untuk digunakan dan semua orang di atasnya. "
Jadi Melanie memutuskan untuk memulakan perniagaan untuk menyelesaikan cabaran untuk meletakkan buku tahunan sekolah bersama-sama, dan melancarkan "Fusion Yearbooks".

2) START SMALL
Sebagai Melanie ingat, "Teman lelaki saya menjadi saya pengasas bersama dan kami mula di ruang tamu ibu saya. kejahilan kita dalam beberapa cara membantu kami ... Jika saya tahu pada masa itu semua perkara yang saya tidak tahu ia akan telah intimating. "
Pada hari-hari awal, Melanie dihadapi banyak penolakan, tetapi tinggal kecil biarkan mereka mengharungi masa sukar: "Setiap langkah tunggal dalam syarikat itu, kita terpaksa berhadapan dengan banyak penolakan. tindak balas semula jadi saya adalah apabila anda dapat ditolak, yang anda rasa anda tidak mahu mencuba lagi tetapi kemudian apabila anda mempunyai apa-apa syarikat anda sedar ia sebahagian daripada proses. "
'Ketika kami pertama $ 100 cek kami, ia adalah masa yang paling menarik yang pernah, mengetahui orang bersedia membayar untuk apa yang kita telah dibina. "Dari itu, pelanggan pertama mereka dijual kepada 15 buah sekolah pada tahun pertama mereka, 30 di kedua mereka dan 80 dalam ketiga.

3) FIKIR BESAR
Melanie kemudian pergi pada memburu untuk pembiayaan, pitching kepada lebih 100 pelabur. Beliau berkata "Dalam dek padang terawal kami kita bercakap tentang produk kami dalam beberapa slaid pertama kita, tetapi pada akhirnya majoriti dek padang kami menjelaskan masalah dan magnitudnya."
Beliau memutuskan bahawa taruhan terbaik beliau adalah untuk berfikir yang lebih besar. Sebaliknya meningkatkan pembiayaan untuk Fusion Yearbooks, dia membuat keputusan untuk meningkatkan pembiayaan untuk permulaan kedua, Canva, yang akan memberi alat dalam talian percuma untuk memberi semua orang peluang untuk mereka bentuk grafik mereka sendiri - pasaran yang jauh lebih besar daripada pasaran sekolah.
Pada tahun 2012 dia terbang ke San Francisco, tidur di atas lantai abangnya selama tiga bulan kerana dia melawat VC di Silicon Valley, menggunakan wifi percuma di pusat membeli-belah di antara mesyuarat. Walaupun lebih 100 mesyuarat, dan padang yang lebih besar, dia masih belum melengkapkan urusan. Beliau berkata "Saya masih ingat berfikir, 'mengapa ini begitu keras?".

4) MENGIKUT ALIRAN THE
Jadi Melanie berhubung kembali dengan pelabur dia telah bertemu pada persidangan di Perth, Australia - Pengasas Maitai, Bill Tai. Rang Undang-Undang telah berjalan Maitai Maui, di mana Melanie belajar Kiteboarding dan dalam proses yang berkaitan dengan Hollywood bintang Sendiri Wilson dan Woody Harrelson, yang kedua-duanya memutuskan untuk melabur dalam Canva, bersama-sama dengan rang undang-undang Tai.
Berdasarkan kejayaan Fusion Yearbooks, bersama-sama dengan penglihatan yang lebih besar daripada Canva dan Melanie hiruk, pada tahun 2013 Canva dibangkitkan yang pertama $ 3.000.000 - sebelum ia telah pun melancarkan laman webnya. Melanie berkata perjalanan di luar rumah "Ia adalah banyak berangkat, tetapi ia akhirnya melakukan apa yang kita berharap ia akan."

5) Skala FAST
Dengan modal yang baru, dalam tempoh setahun Canva telah pergi dari sifar hingga satu juta pengguna. Hari ini, Canva mempunyai 10 juta pengguna di seluruh 179 negara dan mempunyai 100 juta reka bentuk yang dicipta pada platform. kejayaan yang menjadikan ia lebih mudah untuk mendapatkan pembiayaan kali ini: "Untuk pusingan pertama kami ia adalah tiga tahun dari mesyuarat pelabur pertama untuk mendapatkan pelaburan tersebut. Untuk pusingan terakhir kami, kami mempunyai lima firma terbang ke Australia. "
Canva kini telah mengumpul $ 40 juta dalam jumlah dan terus jalan sebagai salah satu syarikat teknologi yang paling pesat berkembang di Australia.

Oleh kerana lebih banyak syarikat berteknologi pertumbuhan yang cepat memecahkan acuan yang didominasi lelaki, syarikat-syarikat Silicon-Valley yang terletak - apa langkah yang boleh mengikuti dari kejayaan Melanie?
Seperti semua kejayaan pesat ia tidak berlaku secara tidak sengaja, tetapi dengan reka bentuk.
nasihat Melanie kepada kamu? "Anda boleh melihat penilaian syarikat dan berjuta-juta mereka dari pengguna dan ia boleh menjadi sangat mudah untuk mendapatkan kecewa dan berfikir bahawa orang lain mempunyai mudah. Saya pasti boleh membuktikan bahawa bukan kes itu. Sudah 10 tahun kerana kita mempunyai idea awal dan saya telah mempunyai banyak ujian, banyak penolakan dan banyak sakit sejak itu. Perkara yang paling penting adalah untuk menyelesaikan masalah yang benar-benar penting dan mengambil berat tentang menyampaikan nilai yang banyak kepada pengguna yang mungkin. "
Dan apa yang akan datang untuk Canva? Melanie berkata "Saya menghabiskan sebahagian besar masa saya mencari di puncak gunung yang akan datang kita cuba untuk menakluk, tetapi kadang-kadang saya akan melihat ke bawah dan melihat sejauh mana kita telah datang, dan itu cukup gila."
"Kami rasa kami hanya telah melakukan 1 peratus daripada apa yang boleh kita lakukan dengan Canva ... Kami mempunyai 10 juta pengguna tetapi terdapat lebih 3 bilion pengguna di internet sekarang."
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: