Adakah anda mendapat lebih tua atau yang lebih baru?


Jawapannya terletak pada Paradox Upgrade: Versi 2 sentiasa kedua-dua yang lebih tua dan lebih baru daripada Version 1.
Pada zaman dahulu, sebelum upgrade biasa, produk atau seseorang akan hanya mendapat lebih tua. Setiap tahun, sama ada anda suka atau tidak, anda akan semakin tua setahun lagi.
Hari ini, dengan peningkatan biasa, versi terbaru Adidas atau Apple atau Adele adalah lebih baru daripada tahun lepas, walaupun jenama adalah lebih tua.
Ini paradoks upgrade pertama melanda saya apabila saya mendengar kawan saya, Lynne Twist, menceritakan kisah makan malam bersama futurist, Buckminster Fuller. Lynne dan Bill mempunyai dua anak-anak muda mereka pada majlis makan malam juga, dan salah seorang daripada mereka berkata sesuatu yang mendalam dan seolah-olah melebihi umurnya.
Melihat kejutan dalam Lynne dan Rang Undang-undang mata, Bucky berkata:
"Anak-anak kami adalah orang tua kita dalam masa alam semesta."
Apabila kita berfikir dalam masa bumi, kita perkara perkara yang semakin tua. Apabila kita berfikir dalam masa alam semesta, kita perkara perkara yang semakin maju. Bucky bermakna bahawa sebagai anak-anak kita dilahirkan ke alam semesta yang lebih maju daripada apa yang kita dilahirkan ke dalam, mereka sudah versi maju daripada diri kita sendiri.
Dalam cepat perubahan masa hari ini, kecantikan adalah bahawa anda boleh terus meningkatkan diri untuk menjadi yang lebih baru setiap tahun.
Kita hidup dengan badan kita dapat mengekalkan, dan fikiran yang kita boleh menaik taraf. Untuk upgrade 2016 anda:
Apakah terbaik bahagian-bahagian yang anda pilih untuk menyimpan?
Yang merupakan bahagian yang anda memilih untuk mengambil keluar?
Yang merupakan bahagian yang anda memilih untuk menambah?
Menaik taraf diri sendiri adalah satu pilihan secara sedar - yang secara automatik membawa kepada yang lebih baru anda. Dengan menaik taraf diri, versi 2016 di antara kamu yang lebih baru dan lebih maju daripada versi 2015 di antara kamu.
Dan sebaliknya juga benar. Dengan kegagalan untuk meningkatkan diri, anda hanya memilih untuk melangkah masuk ke tahun baru dan alam semesta yang baru yang dilengkapi dengan versi lama anda, yang dibina untuk masa yang lain.
Jadi, jika anda belum lagi menjalani naik taraf sistem penuh untuk tahun akan datang, lakukan sekarang! Menjadi anak yang bijaksana diri masa lalu anda.
"Kita janganlah lebih tua dengan tahun tetapi lebih baru setiap hari." ~ Emily Dickinson
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: