Adalah kandungan virus lebih merupakan seni atau sains?


Discovery adalah pertaruhan $ 100 juta pada ia menjadi sains. Dan mereka telah bertaruh ia tidak pada satu orang, tetapi pada seluruh keluarga. The Lerer Keluarga: Bapa, Kenneth Lerer (yang dicipta NowThis), anaknya, Ben (yang mencipta Thrillist) dan anak perempuannya, Izzie (yang dicipta The Dodo).

Selepas pelaburan dari Discovery minggu ini, syarikat baru Kumpulan Sembilan Media mereka sendiri (yang dikendalikan oleh Ben) adalah bernilai $ 550 juta. Apakah rahsia kepada kejayaan virus mereka?

1) Belajar Sauce Rahsia
Perjalanan ini bermula apabila Kenneth bertemu Jonah Peretti - terkenal dengan pranks virus beliau - ". Saya tahu perniagaan, anda tahu Internet, mari kita buat sesuatu bersama-sama" pada tahun 2005 dan berkata
Sebagai Yunus mengenal 'Kami tidak pasti apa yang kita akan lakukan. Lalu ia pergi ke LA dan bertemu dengan Arianna ... "The Arianna adalah Arianna Huffington, dan kedua-dua bekerja dengan beliau menggunakan formula virus Yunus untuk melancarkan The Huffington Post ( dijual kepada AOL enam tahun kemudian untuk $ 315,000,000).

2) Tambah perisa tambahan
Diilhamkan oleh usaha pertama mereka, kedua-dua dilancarkan BuzzFeed pada tahun 2006 (yang mencapai $ 1.5 bilion penilaian selepas pelaburan $ 200 meter dari NBC tahun lepas).
Walaupun Yunus terus di sana sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, Kenneth terus mengulangi formula, pertama sebagai pelabur & Ahli Lembaga Pengarah Perniagaan Insider (yang dijual pada nilai $ 400m +) maka dengan dibuat-untuk-mobile NowThis, maka dengan dibuat-untuk-lelaki Thrillist , yang dikendalikan oleh anaknya, dan dibuat-untuk-haiwan-peminat The Dodo, yang dikendalikan oleh anak perempuannya.

3) Kongsi resipi
Dalam proses memulakan begitu banyak berjuta-juta dolar usaha virus, apa yang mewujudkan kandungan virus telah terbuka rahsia selama ini. Yunus Peretti kongsi persembahan enam tahun lalu dipanggil "Bagaimana untuk membuat kandungan anda pergi insanely virus" (yang anda boleh lihat di sini: http://bit.ly/insanely-viral)
"Kadang-kadang tempat persembunyian yang terbaik adalah salah satu yang di depan mata" ~ Stephenie Meyer
Pada tahun yang sama, dia memberikan persembahan pada 5 metrik virus (yang anda boleh lihat di sini: http://bit.ly/5-viral-metrics) Atau dalam ringkasan ...

1. Viral Media - Aktifkan BWN (Bosan di Tempat Kerja Rangkaian)
2. Mullet Strategi - Perniagaan pendahuluan, pihak di belakang!
3. Marketing Seed Big - Bayar untuk benih, mengoptimumkan lif virus
4. Maniacs - Sasaran orang gila, tidak kentang sofa
5. Mormonisme - Kualiti tidak mencukupi, membina penginjilan ke dalam idea-idea anda
Kenneth, Izzie, Ben dan Yunus telah mengikuti langkah-langkah untuk mewujudkan satu perniagaan demi satu, setiap satunya bernilai lebih $ 100 juta dan bersama-sama dengan jumlah nilai sebanyak lebih daripada $ 3 bilion.
Apakah langkah-langkah yang sama anda boleh mengambil dalam perniagaan anda hari ini?
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: