Bahan yang paling penting dalam usahawan


Adakah anda mempunyai # 1 Bahan yang paling penting dalam usahawan?

Paul Graham adalah pengasas bersama inkubator usahawan, Y Combinator (Its start-up - termasuk Airbnb & Dropbox - kini bernilai lebih daripada $ 65 bilion). Di sini beliau menerangkan # 1 bahan:
"Seperti semua pelabur, kami menghabiskan banyak masa cuba untuk belajar bagaimana untuk meramalkan startups akan berjaya ... Pada mulanya kami menyangka ia mungkin kecerdasan. Tetapi ketika ia pasti membantu untuk menjadi pintar, ia bukan faktor penentu. Terdapat banyak orang sepandai Bill Gates yang mencapai apa-apa. "

"Kami belajar dengan cepat bahawa peramal yang paling penting dalam kejayaan adalah kesungguhan."

"Bentuk paling mudah penentuan adalah willfulness semata-mata. Apabila anda mahukan sesuatu, anda mesti mempunyai, tidak kira apa. "

AKAN vs DISIPLIN: Slippery MELON SEED
"Sebagai kuat semangat tidak mencukupi, tetapi ... Semakin sengaja anda, lebih berdisiplin anda perlu."

"Kita boleh bayangkan kehendak dan disiplin sebagai dua jari memerah biji tembikai licin. Semakin kuat mereka memerah, lagi lalat biji benih, tetapi kedua-dua mereka perlu memerah sama atau benih berputar off sisi. "

"Semakin kuat kehendak anda, sesiapa sahaja yang kurang mampu untuk berhujah dengan anda kecuali diri sendiri ... dan jika anda mempunyai lebih daripada kehendak disiplin anda hanya akan memberikan kepada mereka dan akhirnya pada maksimum tempatan seperti penagihan dadah."

"Satu lagi akibat daripada model benih tembikai adalah bahawa lebih banyak sengaja anda, lebih berbahaya ia adalah untuk menjadi tidak berdisiplin ... Dalam beberapa sangat bertenaga kehidupan manusia anda melihat sesuatu seperti mengipas sayap, di mana mereka ganti antara melakukan kerja-kerja besar dan akan berbuat apa-apa. "

"Ada satu komponen utama lain penentuan: cita-cita. Jika willfulness dan disiplin adalah apa yang membawa anda ke destinasi anda, cita-cita adalah bagaimana anda memilihnya. "

Masing-masing dengan sendiri boleh dilihat sebagai kelemahan atau kesalahan, tetapi bersama-sama, mereka membuat seorang usahawan yang besar:
Wilfulness sahaja = penagih
Disiplin sahaja = mesin
Cita-cita sahaja = dreamer
Ketiga-tiga bersama-sama = ketagih mesin impian = kejayaan!

PENENTUAN = wilfulness + DISIPLIN x AMBITION
"Jadi di sini dalam jumlah adalah bagaimana penentuan seolah-olah bekerja: ia terdiri daripada willfulness seimbang dengan disiplin yang bertujuan dengan cita-cita."
Berita baik? Anda boleh berkembang ini sekarang: "Anda mungkin boleh meningkatkan kekuatan anda wasiat agak; anda pasti boleh belajar disiplin diri; dan hampir semua orang boleh dikatakan kekurangan zat apabila ia datang kepada cita-cita. "
Berita buruk? Anda tidak akan mudah mencari orang lain yang berfikir seperti anda, jadi anda perlu untuk memburu mereka keluar: "Kebanyakan orang tidak tahu bagaimana bercita-cita tinggi untuk menjadi, terutamanya apabila mereka masih muda ... Dan masalah ini diburukkan lagi dengan mempunyai beberapa rakan-rakan. orang bercita-cita tinggi jarang berlaku, jadi jika semua orang bersama-sama bercampur secara rawak, kerana mereka cenderung untuk menjadi awal dalam kehidupan manusia, maka orang-orang yang bercita-cita tinggi tidak akan mempunyai banyak rakan-rakan bercita-cita tinggi. Apabila anda mengambil orang-orang seperti ini dan meletakkan mereka bersama-sama dengan orang-orang bercita-cita tinggi yang lain, mereka mekar seperti mati tumbuhan diberikan air. "
Apa yang sebahagian tidak bakat semula jadi anda, tujuan dan semangat bermain dalam persamaan ini? Seperti Paulus berkata, "Perhatikan juga bahawa keazaman dan bakat tidak keseluruhan cerita. Ada faktor ketiga dalam pencapaian: berapa banyak anda suka kerja. Jika anda benar-benar suka bekerja pada sesuatu, anda tidak perlukan keazaman untuk mengusir kamu; ia adalah apa yang anda akan melakukan juga. "
Jadi sekarang anda mempunyai formula mudah untuk meningkatkan peluang anda untuk berjaya - OK dengan yang kuat semangat, mengimbangi dengan disiplin, dan mendapatkan orang di seluruh bercita-cita tinggi untuk berfikir yang lebih besar:
Yang mana satu daripada tiga yang anda perlukan untuk meningkatkan dalam?
Yang mana satu daripada tiga yang perlu seimbang keluar?
Dan yang mana satu daripada tiga melakukan baik-baik saja?
Siapa yang boleh anda berhubung dengan untuk berfikir lebih besar?
Dan yang anda tahu siapa juga perlu membaca ini?
Anda mungkin menjadi salah satu tweak kecil dari tempat manis anda: Dapatkan periuk yang lebih besar berkembang tembikai anda dan biji tembikai anda - kemudian mendapatkan berkembang dan terus menambah air dan cahaya matahari!
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: