Di mana syarikat anda akan menjadi 130 tahun dari sekarang?


Di mana syarikat anda akan menjadi 130 tahun dari sekarang?

Jika Alexander Bell masih hidup hari ini, beliau akan mendengar bahawa syarikat itu dia mula 130 tahun yang lalu, AT & T, telah menjadi syarikat telekomunikasi terbesar di dunia. Beliau juga akan mendengar bahawa minggu ini ia bersetuju untuk membeli salah satu syarikat media terbesar di dunia, Time Warner, untuk $ 85.4 bilion.

Ironinya? Alexander mencipta telefon sebagai satu kemalangan dan mula AT & T sebagai ketinggalan zaman ...
Dilahirkan dan dibesarkan di Scotland, Alexander menyaksikan ibunya kehilangan pendengaran itu ketika ia 12. Sebagai seorang remaja muda yang mahu menyimpan berkomunikasi dengan ibunya, dia bekerja teknik untuk bercakap secara langsung di dahinya, dalam apa-apa cara yang dia boleh 'mendengar' melalui getaran suaranya.

Dia memelihara berusaha untuk membantu orang pekak, mengambil pelajar swasta termasuk Helen Keller, dan pada masa dia berada di awal 20-an Ia mengajar kelas 30 pelajar pekak pada satu masa.
Beliau kemudian berkahwin Mabel Hubbard - yang juga pekak - dan dengan kedua-dua ibu dan isteri yang tuli beliau bertekad untuk misi hidup untuk penyelidikan pendengaran dan ucapan - sengaja mencipta telefon dalam proses.

Sebagai projek sampingan kepada tunjuk ajar, dia mula bekerja pada "telegraf akustik" untuk mencuba dan menghantar bunyi elektrik dan pada 1876 - 140 tahun lalu - Alexander membuat panggilan telefon pertama kepada pembantunya, Thomas Watson seluruh 2 batu dari Boston ke Cambridge .
Tidak mempunyai idea tentang perniagaan, Alexander cuba untuk menjual paten beliau pada ciptaan baru untuk Western Union untuk $ 100,000.
Tetapi Presiden Western Union berkata telefon itu "hanyalah mainan."
Jadi Alexander cuba untuk menggalakkan ciptaannya sendiri, mengadakan perbincangan dan jerayawara untuk demo produk beliau. 10 tahun kemudian, beliau melancarkan AT & T dan 30 tahun selepas itu, Alexander berusia 68 tahun itu membuat panggilan telefon jarak jauh pertama dari ibu pejabat AT & T di New York untuk Thomas Watson di San Francisco.

Perlahan-lahan, orang mengambil idea menggunakan telefon. Satu perkara yang membawa kepada yang lain, dan hari ini terdapat lebih banyak telefon (lebih 9 bilion) daripada ada orang di dunia.
Hari ini, AT & T merupakan syarikat telekomunikasi terbesar di dunia dengan lebih daripada $ 150 bilion dalam jualan tahunan. Dengan bersetuju untuk membeli Time Warner, ia juga menjadi salah satu daripada syarikat-syarikat media utama, memiliki HBO, CNN, Warner Bros filem, kepentingan dalam Hulu dan rak tajuk yang terkenal termasuk Permainan pelamin.

Bayangkan jika Alexander tidak mengejar misi hidupnya? Bayangkan jika dia telah menjual keluar awal?
Apabila ditanya mengapa beliau tabah, Alexander berkata: "Allah telah bertaburan laluan kita dengan keajaiban, dan kami sungguh-sungguh tidak melalui kehidupan dengan menutup mata kita."

"Self-pendidikan adalah urusan sepanjang hayat. Tidak boleh ada atrofi mental di mana-mana orang yang terus memerhati, ingat apa yang dia memerhati, dan untuk mencari jawapan untuk hows tetap selama-lamanya dan whys tentang perkara-perkara."
Alexander mengikuti panggilan-Nya.
Pastikan anda mengikuti anda juga.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: