Walaupun ramai sibuk membelanjakan wang untuk Thanksgiving Weekend, orang lain yang membuat wang. Seperti saudara Ireland, Patrick, 28, dan John Collision berusia 26 tahun itu yang hanya dua kali ganda nilai permulaan mereka, Stripe $ 9 bilion selepas menaikkan lagi $ 150 juta.
Bagaimana mereka berkembang permulaan mereka begitu pantas? Berikut adalah 3 langkah mudah tidak-begitu-mudah mereka:
Langkah # 1: Menyelesaikan masalah yang lebih besar
Sebagai remaja, pada tahun 2007 Patrick dan John memulakan syarikat pertama mereka, Auctomatic - memberi pengguna eBay perisian yang lebih baik untuk membantu menjual dalam talian. Setahun kemudian (pada 17 dan 19 tahun) mereka menjual syarikat itu kepada Kanada Live Media Semasa.
Memutuskan apa yang perlu mula datang, mereka mengambil masa 3 tahun sebelum melancarkan jalur pada tahun 2010. Idea ini adalah mudah - Buat bimbit pembayaran dalam talian begitu mudah bahawa mana-mana tapak boleh menambah butang gaji dan mula mengumpul wang dalam tempoh 30 minit.
Tetapi jika idea itu yang mudah, mengapa tidak orang lain digambarkan ia keluar sudah? Kerana "Schlep Buta".
Sebagai pengasas Y Combinator, Paul Graham (yang dibimbing saudara) menjelaskan:
"Contoh paling ketara saya tahu kebutaan schlep adalah jalur, atau sebaliknya idea jalur ini. Selama lebih satu dekad, setiap penggodam yang pernah pernah mempunyai untuk memproses pembayaran dalam talian tahu bagaimana menyakitkan pengalaman itu. Beribu-ribu orang sudah mengetahui mengenai masalah ini. "
"Dan lagi apabila mereka mula startups, mereka mengambil keputusan untuk membina laman web resipi, atau agregator untuk acara-acara tempatan. Mengapa? Mengapa bekerja pada beberapa masalah penjagaan banyak tentang dan tiada siapa yang akan membayar, apabila anda boleh menetapkan salah satu komponen yang paling penting dalam infrastruktur di dunia? "
"Oleh kerana schlep buta yang menghalangi manusia walaupun mempertimbangkan idea pembayaran penetapan."
"Mungkin tidak ada yang digunakan untuk Y Combinator untuk bekerja di tapak resipi bermula dengan bertanya" perlu kita menetapkan pembayaran, atau membina sebuah laman resipi? "Dan memilih laman web resipi. Walaupun idea menetapkan bayaran adalah di sana di depan mata, mereka tidak pernah melihatnya, kerana fikiran bawah sedar mereka menyusut dari komplikasi yang terlibat. "
Jangan tertipu dengan berfikir idea-idea yang paling besar adalah yang paling rumit. Mereka hampir selalu yang paling mudah. Tetapi - seperti perlanggaran - anda perlu keberanian untuk melakukan untuk menyelesaikan masalah yang paling besar dengan cara yang paling bijak.
Langkah # 2: Partner dengan yang terbaik di dunia
Apabila mereka mula Stripe, bukan hanya memberi tumpuan pada produk, saudara-saudara memberi tumpuan pada apa yang rakan kongsi bertaraf dunia mereka mahu bekerja dengan, dan bermula dengan menyesuaikan penyelesaian bagi setiap satu.
Mereka melakukan memperkatakan Alipay di China dan American Express. Mereka membawa kepada pelanggan jenama seperti Macy, Bloomingdales, Adidas, Yelp dan kendur. Pada tahun ini Pilihan Raya Umum, Stripe lakukan memperkatakan kedua-dua kempen presiden, membuat potongan ke atas semua sumbangan kepada mana-mana pihak.
Pada setiap langkah, mereka terus membangunkan produk berdasarkan apa ini rakan kongsi peringkat atas mahu - dan bukannya memberi tumpuan kepada jualan dan pemasaran untuk mendapatkan pelanggan yang lebih kecil.
Memetik pengasas Kleiner Perkins, Eugene Kleiner, Patrick berkata "Walaupun ayam belanda boleh terbang dalam angin yang tinggi", menjelaskan, "Dengan jualan yang cukup dan pemasaran anda boleh membuat walaupun produk benar-benar buruk sekali berjaya. Saya rasa dengan tidak melakukan apa-apa pemasaran untuk jangka masa yang lama kami memastikan kami tidak turkey floundering malang ini. "
Siapa yang boleh anda kongsi dengan yang komited untuk menyelesaikan masalah yang sama yang anda? Supaya anda boleh bekerjasama mewujudkan satu penyelesaian yang menjana pendapatan bersama-sama?
Langkah # 3: Buat pesaing anda pelabur anda
Untuk pembiayaan, Patrick dan John mengambil pendekatan yang sama seperti Thomas Edison. Dia telah menjadikan pembiayaan untuk mentol lampu elektrik dari syarikat-syarikat gas yang berada dalam bahaya kehilangan apabila elektrik tiba.
Patrick dan John mengikuti strategi yang sama, mengumpul dana dari Visa dan American Express - yang mempunyai paling kehilangan dari platform pembayaran mudah alih yang dibuat lebih mudah daripada membayar kad kredit mereka.
Walaupun pembiayaan pertama mereka mengambil laluan yang sama. Mengetahui mereka akan bersaing dengan PayPal, mereka menghampiri pengasas asal PayPal dengan wawasan mereka, yang membawa kepada pusingan pertama mereka pembiayaan datang dari pengasas PayPal, Elon Musk dan Peter Thiel.
Dengan langkah mereka seterusnya bekerja dengan syarikat-syarikat teknologi seperti Slack, Twitter dan Google untuk meletakkan satu klik "Beli" butang di Internet, ia adalah logik untuk mendekati syarikat yang sama untuk pembiayaan, yang membawa kepada $ 150 juta pusingan semasa yang ditutup hari ini yang dipimpin oleh "CapitalG" - Nama baru untuk Google Capital.
Yang dua kali ganda nilai jalur $ 9 bilion pada Jumaat Hitam.
Yang anda boleh pergi ke yang mempunyai paling kehilangan dari kejayaan anda? Dan apa yang misi bersama anda berkongsi bersama-sama.
Untuk Patrick dan John, misi mereka adalah salah satu yang berkongsi semua rakan kongsi dan pelabur mereka: Ketika mereka saudara berkata: ". Kami mahu meningkatkan KDNK internet"
0 comments:
Catat Ulasan