Apakah misi anda?


Apakah misi anda? Semua syarikat yang paling berjaya dan paling pesat berkembang tidak berpusat di sekitar produk, tetapi misi. Kerana misi mewujudkan pergerakan.
Berikut adalah 16 bilion penyata misi dolar yang berkembang menjadi 16 bilion syarikat dolar:
FACEBOOK: "Untuk memberi manusia kuasa untuk berkongsi dan menjadikan dunia lebih terbuka dan yang berkaitan."
GOOGLE: "Untuk menyusun maklumat dunia dan menjadikannya boleh diakses dan berguna."
UBER: "Pengangkutan boleh dipercayai air yang mengalir, di mana-mana untuk semua orang."
VIRGIN ATLANTIC: "Untuk menghayati semangat manusia dan biarkan ia terbang."
NIKE: "Untuk membawa inspirasi dan inovasi untuk setiap atlet. Jika anda mempunyai sebuah badan, anda adalah seorang atlet. "
Wework: "Untuk mewujudkan sebuah dunia yang mana orang bekerja untuk membuat hidup, bukan sahaja hidup."
AMAZON: ". Untuk menjadi syarikat yang mengutamakan pelanggan paling Bumi, di mana pelanggan boleh mencari dan menemui apa sahaja yang mereka mungkin mahu untuk membeli dalam talian"
EBAY: "Menyediakan platform perdagangan global di mana hampir sesiapa sahaja boleh berdagang secara praktikal apa-apa."
Alibaba: "Untuk membuat ia mudah untuk menjalankan perniagaan di mana-mana."
STARBUCKS: "Untuk memberi inspirasi dan memupuk semangat manusia - satu orang, satu cawan dan satu kejiranan pada satu masa."
LINKEDIN: "Untuk menyambung profesional di seluruh dunia untuk membuat mereka lebih produktif dan berjaya."
TWITTER: "Untuk memberi semua orang kuasa untuk membuat dan berkongsi idea dan maklumat serta merta tanpa halangan."
Pinterest: "Tolong orang menemui perkara-perkara yang mereka suka dan memberi inspirasi kepada mereka untuk pergi melakukan perkara-perkara dalam kehidupan sebenar."
Tumblr: "Untuk memberi kuasa kepada pencipta untuk membuat kerja-kerja yang terbaik dan mendapatkan ia di hadapan penonton yang sepatutnya."
Kickstarter: "Untuk membantu membawa projek-projek kreatif untuk hidup."
Airbnb: "Belong mana-mana."
Mengapa misi anda begitu penting? Kerana apabila orang terjebak dalam 'WHAT', ia adalah tugas anda untuk mendapatkan mereka memberi tumpuan kembali pada 'MENGAPA'.
Sepanjang bulan lepas, Elon Musk telah berhadapan dengan kritikan terhadap penggabungan yang dirancang antara syarikatnya, Tesla dan City Solar. Beliau menghadapi akhbar negatif berikutan kematian yang pertama dalam Tesla Auto-pilot. Jawapannya? Untuk keluar dengan bahagian ke-2 Rancangan Sarjana (Master Plan Part Deux), dengan misi yang dinaik taraf.
Dalam pelan induk itu, dia mula dengan menaik taraf misi Tesla daripada misi asal Tesla Motors, untuk misi baru untuk Tesla (menjatuhkan 'Motors' pada nama): Dari
TESLA MOTORS: "Untuk mempercepatkan kedatangan pengangkutan mampan dengan membawa kereta elektrik pasaran massa yang menarik untuk memasarkan secepat mungkin."
kepada:
Telsa: "Untuk mempercepatkan kedatangan tenaga mampan."
Beliau separuh perkataan, dan dua kali ganda kuasa. Semua langkah-langkah utama dalam pelan tuannya taraf kemudian menyesuaikan bagaimana Tesla akan mencapai wawasan dinaik taraf ini. Oleh kerana dia menulisnya, media telah berhenti memberi tumpuan pada masalah hari ini, dan sebaliknya memberi tumpuan pada janji esok. (Anda boleh membacanya di sini):
Bagaimana anda boleh mengurangkan separuh kata-kata dan menggandakan kuasa misi anda?
Tidak pasti apa misi anda adalah? Ambil Ujian Tujuan dan mengetahui yang mana satu Matlamat UN Global sesuai dengan Matlamat No.1 anda:http://purpose.geniusu.com/
"Apabila anda dikelilingi oleh orang-orang yang berkongsi komitmen ghairah sekitar tujuan yang sama, apa sahaja boleh berlaku." ~ Howard Schult
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: